Kél a szél... a menetszél!
2017. január 13. írta: BacsaPityu

Kél a szél... a menetszél!

- avagy hogyan tűnnek el a zárójelek a (használható) szó körül...

Ott hagytam abba, hogy nagy boldogságomra minden nagyobb gond nélkül megérkeztem az eredet vizsgáról. Minden rendben ment az átírás során is, így december 5.-én már új forgalmival és biztosítással a kezemben boldogan hajtottam az autóval...

Szóval akkor vegyük sorra miket csináltunk a gépezettel, hogy igazán használható legyen!

Karburátor rendbetétel

A karburátort darabjaira szedtem és az összes lerakódást kitakarítottam, a szívósorra felfekvő felületet síkoltam, a fúvókákat kitisztítottam, az tömítéseket újragyártottam papír helyett tömítésanyagból. Összeszerelés után műszeres CO állítás következett.img_20170105_102918.jpg

Az autó sokkal jobban kezdett viselkedni sajnos még mindig kicsit torpan mivel a gyorsítópumpa dugattyúját hát finoman szólva is megtépázta a benzin.

Futómű elemek zsírzása

A Skoda több futóműelemén zsírzószem található ezeket kimostuk és telenyomtuk zsírral. Szerencsére mindegyik elkezdett működni, felvette a friss zsírt, így  a kormányt továbbra is könnyű lesz forgatni.

Vízcsövek cseréje

A gumi vízcsövek is megadták magukat az időnek. Legnagyobb meglepetésemre több helyen is még az eredeti csövek voltak nyilván csere érett állapotban. Szerencsére sikerült megfelelő vízcsövet venni méterre. A speciális csövek a hűtő és a blokk között szerencsére jó állapotban voltak így azokat nem kellett cserélni. Valószínűleg ez már korábban megtörtént. Köszi Ati a cserét!

img_20170105_102944.jpg

Üzemanyag csövek cseréje

Elővigyázatossági okból, hogy elkerüljem a motortüzet a gumi üzemanyagcsövet is kicseréltem. Meg betettem egy poroltót az ülés alá, hogy sose kelljen.

Termosztát cseréje

A próbák során nem melegedett be rendesen a motor, ennek az oka az állandóan nyitott termosztát volt. Ami persze hiánycikk... Hosszas nyomozás után kiderült, hogy a Renault Traffic 1.7es a Renault 20-as 1.6 motorjában is azonos termosztát van.

http://www.yoyopart.com/oem/6849740/quintonhazell-qth147.html

Így hát, mivel ezek a modellek sokkal fiatalabbak: kaptam. Az átmérők stimmeltek de egy kicsit faragni kellett az egységet, mert túlságosan eltartotta a csövet. Szerencsére egy eszterga sok mindent megold, persze vasfűrésszel vagy reszelővel is lehet.

Az átalakított termosztát jól működött, de közben sikerült az ebay-ről egy új gyári termosztátot beszerezni így most már az teszi a dolgát.

Beltér rendbetétele

A beltér nem a legszebb állapotban volt, kívánta a törődést. A műszerfalról lekerült a műfa tapéta, előbújt az eredeti vajszínű műanyag és találtam két retró matricát is amit sikerült megmenteni. Az ülések huzatot kaptak. Eredetileg a műbőr gyári kárpit javítására gondoltam, de az autó vételárával megegyező összeg eltántorított.

A gumiszőnyegezést körömkefével tisztítottam meg és egy jó adag gumiápoló után visszatért a fénye. A kormányra pedig sikerült elfekvő készletből egy kiváló bőr kormányvédőd vásárolni.

Taposó lemez festése

A gumiszőnyegek kiszedése után előbújt  a padlólemez, szerencsére csak 1 kisebb lyukat és felületi rozsdát találtam rajta, így drótkefézés után egy festéssel megelőző csapást mértem a támadó korrózióra. Először savas alapozót aztán töltőt végül bordó festést is kapott.


Teljes polírozás

Az autó fényezése megérett egy teljes polírozásra. A tetőn és a motortér tetőn még gyári fényezés volt kb. azonos simaságú egy P100-as csiszolóvászonnal... Az ajtókat és a csomagtértetőt valamint a homlokfalat újrafestették így ott nem volt akkora mértékű a koptatás. Az eretmény megdöbbentő lett, teljesen sikerült visszahozni az autó fényét.


Frissen cserélt küszöb festése

A jobb küszöböt nem olyan rég cserélték ki, sajnos azonban a csere után a rendes fényezés elmaradt így ezt esztétikai okból meg kellett tenni. A felkent piros festéket fémig lecsiszoltam, majd savas alapozó - töltő - gitt - bordó festék használatával egységessé tettem ezt az oldalt is.

Új zárnyelv készítése

Az egyik zárnyelv sajnos törött volt és már javítgatták is, de még sablonnak megfelelt, így aztán egy kis idő alatt készítettem egy újat. Először marógéppel a nagyját szedtem le az anyagnak, majd reszelővel pontosítottam a méretet.

Ennyi minden történt az autóval az elmúlt időszakban, jobbára ezt csináltam és nem a bolgot írogattam, de az eredmény egy valóban gusztusos és használható autó lett!

 Köszönet Fagyusznak aki: fotózott, súrolt, csiszolt, hallgatta amikor kiakadtam, alkatrészért vitt! Atinak aki csöveket cserélt, állított, kent, olajzott! Istvánnak aki a pumpált, zsírzott, biztatott! Egyedül nem ment volna!

süti beállítások módosítása