Eljött a nagy nap. Izgatottan álltam be az emelőre hogy feltárjuk a motor rejtelmeit és kicseréljük a vezérműláncot, és ha már szétszedjük az autó hátulját megcsináljuk ami adódik.
Először lecsavaroztuk a lökhárítót és a hátfalat...
Aztán le kell szerelni az olajteknőt és végül a vezérlésfedelet az olajpumpával. Az ékszíjtárcsa csavar kiszedéséhez, egy szép méretes kalapács került a főtengely és a motortest közé.
A képen látható hogy mennyire lóg a vezérműlánc, egy görgője el is volt törve. Mondhatni épp a katasztrófa előtti pillanatban került cserére. Sajnos az olajszűrő kiszerelése egy komoly lerakódáshalmot tárt fel, valószínűleg olajat cseréltek, de szűrőt nem.
A bontás után takarítás következett. Elmostuk az olajteknőt az olajszűrő házát, az olajszűrőt, tömítő felületeket megtisztítottuk. Minden szép tiszta és lerakódásmentes lett.
A gumiárúval együtt sikerült megrendelni az "eddig ki nem cserélt cserébe szivárog is" vízcsövet... így már végre nem folyat.
Végül minden a helyére került új: szűrő, olaj, lánc, tömítések, vízcső és egy utolsó simítás után az utcán ( olajteknő csavarok után húzása) befejeződött a hadművelet.