Alaposan felkészültem a nagy műveletre, meg segítséget is hívtam a biztonság kedvéért!
A motorblokk tömítő felületét megtisztítottam és a lehetőségekhez mérten igyekeztem kisimítani. A képen még látszik mennyi koszt sikerült levakarni és belelökni a hengerekbe, de szerelés előtt levegővel kifújtuk, úgyhogy semmilyen komoly szennyeződés nem maradhatott benne. A csavarfuratokat is alaposan kipucoltuk.
Kölcsönkértem egy nyomatékkulcsot is, hogy a csavarokat a javítási könyv szerint megadott erővel tudjuk meghúzni. Sokan sokfélét mondanak én azt a nézetet osztom, hogy ha elő van írva gyárilag, ráadásul meg is van a könyv akkor jó aszerint csinálni a szerelést.
Előbb a hengerfej, majd a himbasor, végül a szelepfedél került fel a blokkra. A karburátor - lészűrő páros is a helyére került. A motort feltöltöttem vízzel és olajjal, majd következett az első indítás.
A gázrudazat szerelése közben (megszorult és nem zárt a pillangószelep) többször kellett teljes gázt "játszani". Ennek az lett az eredménye, hogy sikerült tele spriccelni benzinnel a szívócsövet megnehezítve ezzel az indítás amúgy sem izgalom mentes pillanatát.
Végül csak sikerült, több nem is kell!!