Motordiagnosztika kezdőknek...
2018. december 17. írta: BacsaPityu

Motordiagnosztika kezdőknek...

Az az igazság, hogy az autó jónak tűnik. Kicsit olajozza a gyertyát, de nem érdekes: indul - jön - megy, és végül is ez a fő. Csak a gyújtás, háááát: néha minden oké húz, néha durrog... Feléledt bennem a gyanú, hogy mechanikailag az előgyújtás szabályzó megszorul. Szétszedtem csiszoltam kentem, de maradt ugyan olyan. Végül vásároltam egy bontott, talán kevesebbet futott egységet. DE aztán...

Vannak emberek akik lemezeket gyűjtenek, vagy régi erősítőket, vannak akik műszereket.

Kedves Barátom - akinek igazán köszönhetem, hogy kiélhetem a régi autós motoros vágyaimat, mert ő meg a testvére értenek hozzá engem meg nem kergetnek el a hülyeségeimmel - szerzett egy Bosch autódiagnosztikai rendszert, mert amikor ő még szerelt akkor ez nagy újdonságnak számított, most meg hát mondjuk úgy, hogy kis utánajárással beszerezhető. Ez az egyik utolsó azok közül amivel még hagyományos gyújtásos, karburátoros autókat is lehet vizsgálni.

img_20181104_142938.jpg

A rendszerrel sok motorparamétert lehet megmérni de menjünk szép sorjában.

Eredetileg a kitudja, hogy működő gyújtást szerettem volna felderíteni:

gyujtasok.jpg

/ kék vonal gyári értékek (könyvből), narancs = 1es elosztó, szürke = 2es elosztó /

A mérés manuális stroboszkóppal zajlik amin kézzel lehet állítani az előgyújtási szöget.  Szemre kell a jeleket "összeállítani" ez nyilván árt a pontosságnak, ha jónak tűnik meg kell nyomni egy gombot, ekkor a készülék kiírja a fordulatszámot és a mért előgyújtás értéket, a mérés végén egy ilyen táblázatot kapunk.

elogyujtas.jpg

Aztán, ha már ott volt az autó is meg a gép is, végigmértünk mindent amit lehetett.

Gyújtás nagyfeszültség képek

 img_20181104_212031.jpg

Látszik melyik henger eszi az olajat ott nagyobb feszültség kell, hogy átüssön a gyertya.

Gyújtás primer oldali képek

img_20181104_212050.jpg

A primer oldali görbéken is észlelhető a szekunder oldali "máshogy" kisülés, a zárásszög jó.

Hengerdifferencia mérés

Ez a mérés igazából a kompressziómérést próbálja helyettesíteni: két módszerrel próbál okoskodni.

- Első módszer, alapjáraton járó motornál lekapcsolja egyesével a hengereket és méri a fordulatszám esését.

- Második módszer, önindítózás során méri az önindító átlagáramát és az áramfelvétel különbségeit. (ilyenkor a gép nem hagyja elindulni a motort)

henger_differencia.jpg

img_20181104_142610.jpg

Termál felvételek

Ez már csak a hab volt a tortán, mert a sok kerregtetéstől biztos megmelegedett az önindító. Nézzük meg! Ha meg már előkerült az infra kamerás telefon akkor készüljön néhány exkluzív faros fotó.

 Konklúzió, jó a motor a 3. henger eszi az olajat.

 

süti beállítások módosítása