Na mi rímel rá?? Na mi?
Az, hogy "víz a hengerben..." szóval: Megint beázott!
Alig pihentem ki az előző hengerfej szerelésből adódó derékfájást, megint neki lehetett állni.
A vízbetörés újra előjött. Bár a hengerfejen sehol nem volt látható repedés és a tömítés is újra lett cserélve újra borzasztóan indult az autó. A gyertyákat megnézve kiderült, hogy a középső két henger alakult át mini óceánná. Hosszas nyomozás után kiderült: közös kipufogócsatornába szivárog be és onnét indításkor a kinyíló szelepen keresztül kerül a víz az égéstérbe.
Endoszkóppal sikerült felderíteni a víz forrását, a motor úgy állt le, hogy a két középső henger szelepei zárva maradtak. Endoszkóp be a gyertyanyíláson, látszik teljesen száraz a henger. A kipufogó szelepet kézzel lenyomva a szemem láttára árasztotta el a hengert a víz. Persze videót már csak a végeredményről sikerült készíteni, nyilván kissé izgatott voltam.
Íme a 2-es hengerben lötyögő hűtővíz: "minden régi autós álma"!
A felvétel vége felé nyomkodom a szelepeket így talán be lehet tájolni merre van a felfelé és a lefelé...
Ezért volt, hogy nem vizesedett az olaj és, hogy üzem közben nem jött kipufogógáz a vízkör felől... nagy rejtély volt szerencsére megoldódott, de az eredményen nem változtat: Kell egy "új" hengerfej!
Szóval régi fej le, sikerült vásárolni egy jó állapotú használt hengerfejet, és elkezdődött a felújítás, a szelepeket összeválogattuk. A nyerteseket Ati megköszörülte, a fészkeket megmarta és végül engem is odaengedett és becsiszoltam a szelepeket. A szelepeket és a kiegészítő csonkokat már vidám hangulatban szereltük vissza, azon viccelődve, hogy "Biztos nem gondolta volna ez a hengerfej, hogy még valaha motorra kerül :) "
A kezdet viharverten a végeredmény annál biztatóbban nézett ki... A képre kattintva galéria nyílik.
Azóta már tudom, hogy ez a hengerfej bevált. Úgy tűnik a víz most már helyén marad és nem oltja önkényesen a tüzet. A csere 2018. májusában történt.