Habár most éppen tavaszra emlékeztet az időjárás azért volt tél. Ezt a bejegyzést kb. januárban kezdtem el írni aztán végül csak most lett kész :) Ilyenkor kb. a téli hízáson és a névnapi motorozásomon kívül nem sok minden történik. A Jawa idén is előbújt és megkapta a rendszeres törődést és szeretetet. :D
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Olyan 7-8 évvel ezelőtt kaptam egy Tümmler hajómotort ráadásul a korai 1,5 lóerős fajtából. Egy összedőlt garázsban állt a falnak támasztva körül belül 30 évet így a lendkerék alumínium részét visszavette az anyaföld.
Mivel most éppen minden jó: a Skoda és a motorok is téli álmukat alusszák a garázsban, így eljött az idő, hogy berregtessünk egyet. Gyűjtöttem hozzá egy Simson Mofa gyújtást mert úgy gondoltam hogy illeszkedni fog az eredeti helyére, sajnos nem így lett, így a gyári megszakító használatával és akkumulátoros gyújtást rögtönözve próbálkoztunk az indítással.
A motor mivel eredetileg is a gyújtás hibája miatt került parkolópályára nagyon jó állapotban volt. Jó volt a kompresszió, így a hengert sem kellett lehúzni. A főtengely szimmeringek cseréje után sikerült beindítani. Azóta már felhajtottam egy csere gyújtást így talán sikerülni fog életre kelteni eredeti összeállításban is.